Deneyim, yenilik ve etkiyle örülmüş bir kariyer yolculuğu
Öğrenmeyi Tasarlamak, Geleceği Şekillendirmek
Hoş geldiniz!
Ben Selçuk Doğan. Öğretmen eğitimi, eğitim teknolojileri ve yapay zekâ entegrasyonu alanlarında çalışan bir öğretim tasarımcısı, araştırmacı ve eğitmenim. Türkiye’de ve uluslararası bağlamda, öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemeye, müfredatı, eğitim programlarını ve öğretim süreçlerini dönüştürmeye odaklanıyorum.
Eğitim fakültelerinde ders veriyor, K12 ve yükseköğretim kurumlarıyla iş birlikleri kuruyor, aynı zamanda çeşitli dijital platformlar üzerinden öğretmenler için çevrim içi eğitimler ve öğrenme deneyimleri tasarlıyorum. Öğrenmenin her ortamda mümkün olduğuna inanıyor ve teknolojiyi anlam temelli öğrenmeyi güçlendirecek bir araç olarak görüyorum.

“ Eğitimde gerçek dönüşüm, teoriyle uygulamanın anlamlı bir bağ kurduğu noktada başlar ”

Öğretim Yöntemi
1. Anlam Temelli Tasarım
Derslerimi tasarlarken “Understanding by Design” ilkelerine göre planlama yaparım. Öğrenciler yalnızca bilgi edinmez; bilgiyi yorumlar, sorgular ve transfer eder. Öğretimin temelinde her zaman anlamlı öğrenme hedefleri yer alır.
2. Yüksek Etkili Etkileşimler
Sınıfta ve çevrim içi ortamlarda, Hattie ve Marzano’nun yüksek etkili stratejilerini kullanarak öğrencinin katılımını ve öğrenme etkisini artırmayı hedeflerim. Net hedefler, etkili geri bildirim ve öz-yönelimli (self-directed) öğrenme ortamları oluştururum.
3. Gerçek Yaşam Görevleri
Öğrenciler, öğrenmelerini gerçek bağlamlarda uygulamaya geçirebilecekleri otantik performans görevleriyle karşılaşırlar. Yapay zekâ destekli görevler, çözüm odaklı senaryolar ve eleştirel düşünmeyi teşvik eden durum analizleri bu yaklaşımın parçasıdır.
4. Ortak Tasarım ve Diyalog
Öğrencilerimle öğrenme süreçlerini birlikte tasarlarım. Öğretmen adayları ya da hizmet içindeki öğretmenler olsun, herkesin sürece aktif katılımı desteklenir. Sürekli geri bildirim, iş birliği ve paylaşım temel ilkelerimdendir.
5. Yapay Zekâ ile Gelişen Öğrenme Ortamları
Öğrenme süreçlerini ChatGPT gibi üretken yapay zekâ araçlarıyla destekleyerek, öğrencilerin hem eleştirel düşünmesini hem de teknolojiyi etik ve pedagojik temellerle kullanmasını sağlıyorum. Bu sayede yapay zekâyı pasif bir araç değil, aktif bir öğrenme partneri olarak konumlandırıyorum.
Araştırma Yaklaşımım
1. Öğretmen Öğrenmesini Dönüştürmek
Araştırmalarımda, öğretmenlerin mesleki öğrenmelerini daha anlamlı, sürdürülebilir ve bağlama duyarlı hale getiren modelleri inceliyorum. Hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimleri üzerine geliştirilen programların etkililiği, öğretmenlerin öğrenme transferi ve mesleki kimlik gelişimi odak noktalarım arasında.
2. Yapay Zekâ Destekli Eğitim Uygulamaları
Eğitimde üretken yapay zekâ kullanımını pedagojik, etik ve bilişsel boyutlarıyla ele alıyorum. Öğretmenlerin yapay zekâyla nasıl iş birliği kurduğunu; bu araçları sınıf içinde nasıl anlamlı, etik ve sorumlu biçimde kullandığını araştırıyorum. AI-pedagoji etkileşimi üzerine özgün modeller geliştiriyorum.
3. Öğretim Tasarımında Derinlemesine Yaklaşım
Understanding by Design (UbD) gibi tasarım temelli yaklaşımların farklı bağlamlarda uygulanabilirliğini ve öğrenme çıktılarına etkisini inceliyorum. Öğretmenlerin, tasarım yoluyla öğrenmeyi anlamlı hale getirme süreçlerini analiz ediyor, bu süreçlerde destekleyici dijital araçların rolünü araştırıyorum.
4. i-TPACK Modeliyle Teknoloji Entegrasyonu
i-TPACK (intelligent TPACK) modelini temel alarak öğretmenlerin teknolojiyi entegre etme biçimlerini, karar alma süreçlerini ve dijital pedagojik düşünme pratiklerini inceliyorum. Yapay zekâ destekli dijital içerik üretimi ve değerlendirme süreçleri özel ilgi alanlarım arasında.
5. Araştırma-Yansıtma Döngüsüyle Sürekli Gelişim
Eylem araştırması, tasarım odaklı araştırma ve araştırma-temelli öğretmen öğrenmesi gibi metodolojik yaklaşımlarla çalışıyorum. Öğretmenlerin kendi deneyimlerinden yola çıkarak yenilikçi çözümler üretmesini ve bu süreçte akademik üretkenlik kazanmalarını önemsiyorum.

En son güncellemelerimizi almak için kaydolun
İletişime Geç
Adres
Eposta adresi